© | Powered by LOFTER
Five Hundred Miles - Justin Timberlake

无数个版本的500 hundred听来听去还是最喜欢贾老板的这一版

看电影《醉乡民谣》最大的收获就是这首Five Hundred Miles

老板的浅浅吟唱和女生的和声 只想醉倒在这乐河

 

 

If you miss the train I'm on,
错过了我那班火车的时候
You will know that I am gone,
你将明白我已离开
You can hear the whistle blow a hundred miles.
你会听到火车汽笛绵延百里
A hundred miles, a hundred miles,
一百里 又一百里
A hundred miles, A hundred miles,
我们之间已经相去数百里
You can hear the whistle blow A hundred miles.
你会听到火车汽笛绵延百里

Lord, I'm one, Lord, I'm two, Lord,
上帝啊 一百里 又一百里
I'm three, Lord, I'm four, Lord,
上帝啊 三四百里就这么过去
I'm five hundred miles a way from home.
我已离家五百里
Away from home, away from home,
背井离乡 背井离乡
away from home, away from home,
就这么离开我的家乡
Lord, I'm five hundred miles away from home
上帝啊 我已离家五百里
Not a shirt on my back,
衣衫褴褛
Not a penny to my name.
一文不名
Lord. I can't go back home this-a way.
上帝啊 我这般落魄怎么回家去
This-a way, this-a way,
这样潦倒 这样贫寒
This-a way, this-a way,
这种日子 这样的我
Lord, I can't go back home this-a way.
上帝啊 我这般落魄怎么回家去
If you miss the train I'm on,
错过了我那班火车的时候
You will know that I am gone,
你将明白我已离开
You can hear the whistle blow A hundred miles.
你会听到火车汽笛绵延百里
A hundred miles.
一百里
A hundred miles.
一百里
A hundred miles.
一百里
A hundred miles.
一百里
You can hear the whistle blow a hundred miles
你会听到火车汽笛绵延百里
You can hear the whistle blow a hundred miles
你会看到我的面庞相隔百里
You can hear the whistle blow a hundred miles
你会知道我的思念越过百里

 

评论
热度(7)